План заходів на 2025-2026 н.р. по унеможливленню насильства та жорстокого поводження з дітьми
№з/п | Зміст роботи
|
Термін виконання | Відповідальні |
1 | Опрацювання нормативно-правових документів щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі | Вересень | Адміністрація ліцею, педагогічні працівники |
2 | Проведення нарад з працівниками навчального закладу з профілактики домашнього насилля,
насильства за ознакою статі (за потребою) |
За потребою | Дирекція |
3 | Ознайомлення працівників закладу з Типовою програма унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми, затвердженої Кабінетом Міністрів України 4 червня 2025 р. № 658, а також
Положенням про унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми у закладі. |
До 1 вересня | Директор, ЗНВР |
4 | Розміщення на сайті ліцею: нормативних документів, матеріалів із протидії та профілактики насильства. Оформлення тематичного стенду. Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини. | Вересень | ЗНВР, практичний психолог |
5 | Тримання під контролем приміщення, територію закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечним та сприятливими для вчинення булінгу. | Протягом року | Завідувач господарством |
6 | Розміщення та оновлення інформаційних матеріалів щодо профілактики булінгу на сайті закладу освіти та соціальній сторінці мережі Facebook | Вересень | Практичний психолог |
7 | Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню) | Жовтень | Директор, практичний психолог, педагог-організатор |
8 | Залучення органів учнівського
самоврядування до проведення інформаційних і культурно- просвітницьких заходів з питань попередження насильства в сім’ї, булінгу та протидії торгівлі людьми |
Постійно | Педагог-організатор |
9 | Контроль за поведінкою учнів під час перерв, та контроль відвідування занять. | Постійно | Дирекція, класні керівники |
10 | Співпраця з фахівцями служби у справах дітей, ювенальної, соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу (цькуванню) та насильства | Постійно | ЗДНВР, практичний психолог |
11 | Поновлення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у випадках насилля та правопорушень, а також з номерами телефонів довіри | До 01.09 | ЗДНВР |
12 | Надання практичної допомоги у проведенні
виховних годин, тренінгів в класних колективах з питань попередження домашнього насильства. |
За потребою | Практичний психолог |
13 | Рекомендації для класних керівників щодо профілактики насильства, жорстокості в класних колективах | Листопад | ЗДНВР, практичний психолог |
14 | Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу (за потреби) | Протягом року | ЗДНВР, практичний психолог, класоводи, класні керівники |
15 | Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню) | Травень | Директор, практичний психолог, педагог-організатор |
16 | У разі виявлені фактів насильства над дітьми
негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам. |
За потребою | Директор |
17 | Виявлення учнів, схильних до правопорушень (шляхом спостережень, анкетувань, опитувань…) | Протягом року | ЗДНВР, практичний психолог, класні керівники, педколектив |
18 | Проведення профілактично-просвітницьких заходів з профілактики булінгу (цькуванню), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах | Протягом року | Класоводи, класні керівники 5-11 класів, практичний психолог |
19 | Проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу | 22.09 2025 – 26.09.2025 | ЗДНВР, практичний психолог, класні керівники, педагог-організатор |
20 | Проведення класних батьківських зборів
на тему: «Права і обов’язки батьків щодо дітей. Відповідальність за неналежне виконання батьківських обов’язків». Ознайомлення батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти |
Вересень 2025 | Класоводи та класні керівники, адміністрація ліцею |
21 | Опрацювання правил користування мережею Інтернет, щоб зменшити ризик булінгу та кібербулінгу | Вересень, жовтень | Класоводи, кл. керівники, практичний психолог |
22 | Проведення бесід з роз’ясненням неповнолітнім права на їх звернення до відповідних органів та установ з питань вчинення стосовно них домашнього насильства або реальної загрози його вчинення. | Жовтень | Класоводи, класні керівники 5-11 класів, практичний психолог |
23 | Підготовка рекомендацій для працівників ліцею:
– нормативні документи із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі; – з розпізнавання ознак домашнього насилля, насильства за ознакою статі, форми, причини і наслідки домашнього насилля, види та способи одержання допомого постраждалими особами |
Жовтень | Практичний психолог |
24 | Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів» | Жовтень | Практичний психолог, класні керівники 9-11 класів |
25 | Розміщення на сайті інформації «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» з рекомендаціями Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі для дітей та молоді | Жовтень | Практичний психолог, педагог-організатор |
26 | Проведення заходів до Міжнародного дня ненасилля | 02.10.25 | ЗДНВР, педагог-організатор, класні керівники |
27 | Проведення Дня толерантності (16 листопада) | 17.11.25 | ЗДНВР, педагог-організатор, психолог |
28 | Виготовлення і розповсюдження буклетів серед учнів щодо недопущення насильства, алгоритму дій при випадках жорстокого поводження з ними; телефонами довіри. | Листопад 2025 | Органи учнівського самоврядуван-ня |
29 | Проведення Дня захисту дітей (з 2025 року 20 листопада) | 20.11.2025 | ЗДНВР, педагог-організатор, класоводи, кл. керівники |
30 | Проведення кампанії «16 днів проти насильства» за окремим планом | 25.11.2025 – 10.12.2025 | Практичний
психолог, педагог-організатор, кл. кер. |
31 | Тренінг «Протидія виявам насильства в учнівському середовищі» | Грудень | Практичний психолог, класні керівники 6-7 класів |
32 | Година спілкування на тему «Закон і ми», «Мої права та обов’язки» | Грудень | Вчитель правознавства |
33 | Проведення класних батьківських зборів
на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні». |
Січень | Класоводи та класні керівники, дирекція |
34 | Година спілкування на тему «Культура спілкування в Інтернеті» | Лютий | Класні керівники 5-8 класів |
35 | Година спілкування на тему:
«Моя поведінка в конфлікті / небезпечній си-туації» |
Березень | Класні керівники 7-8 класів |
36 | Проведення системної роботи з: педагогами закладу освіти, батьками та учнями, на тему «Школа дружня до дитини», «Види насильства, протидія насильству», «Відповідальність за булінг». | Протягом року | Практичний психолог |
37 | Індивідуальні консультація учнів з питань:
– Відносини з ровесниками; – відносини з протилежною статтю; – відносини з вчителями; – проблеми особистісного зростання; – відносин з батьками. |
За потребою | Дирекція, практичний психолог |
38 | Тематичні зустрічі здобувачів освіти із інспекторами з ювенальної превенції Конотопської ОТГ, з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню), жорстокості в учнівському середовищі | Постійно | ЗДНВР, практичний психолог |
39 | Проведення для учнів 1-11 класів виховних годин з питань попередження насильства в сім’ї на тему: «Кожен має право та обов’язки». | Протягом року | Класоводи та класні керівники |
40 | Тренінгові заняття згідно річного плану психолога | Протягом року | Практичний психолог |
41 | Перегляд відеороликів з проведенням бесіди обговорення із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі (1 -11 кл.) | Протягом року | Класні керівники |
42 | Проведення з учнями 5-9 класів бесід, круглих столів на тему: «Що робити, коли тебе ображають дорослі», «Насильство в сім’ї та як його уникнути». | ІІ семестр | Класні керівники |
43 | Організація і проведення просвітницької та
роз’яснювальної роботи серед членів сім’ї, де виникає реальна загроза вчинення насильства в сім’ї . |
За потребою | Класні керівники |
44 | Ранкові зустрічі, з метою формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | Упродовж року | Класоводи 1-4 класів |
45 | Пропагування під час освітнього процесу
формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей. |
Постійно | Педколектив |