План заходів на 2025-2026 н.р. по унеможливленню насильства та жорстокого поводження з дітьми

№з/п Зміст роботи

 

Термін виконання Відповідальні
1 Опрацювання нормативно-правових документів щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі Вересень Адміністрація ліцею, педагогічні працівники
2 Проведення нарад з працівниками навчального закладу з профілактики домашнього насилля,

насильства за ознакою статі (за потребою)

За потребою Дирекція
3 Ознайомлення працівників закладу з Типовою програма унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми, затвердженої Кабінетом Міністрів України 4 червня 2025 р. № 658, а також

Положенням про унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми у закладі.

До 1 вересня Директор, ЗНВР
4 Розміщення на сайті ліцею: нормативних документів, матеріалів із протидії та профілактики насильства. Оформлення тематичного стенду. Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини. Вересень ЗНВР,  практичний психолог
5 Тримання під контролем приміщення, територію закладу з метою  виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечним та сприятливими для вчинення булінгу. Протягом року Завідувач господарством
6 Розміщення та оновлення інформаційних матеріалів щодо профілактики булінгу  на сайті закладу освіти та соціальній сторінці мережі Facebook Вересень Практичний психолог
7 Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню) Жовтень Директор, практичний психолог, педагог-організатор
8 Залучення органів учнівського

самоврядування до проведення

інформаційних і культурно- просвітницьких

заходів з питань попередження насильства в

сім’ї, булінгу та протидії торгівлі людьми

Постійно Педагог-організатор
9 Контроль за поведінкою учнів під час перерв, та контроль відвідування занять. Постійно Дирекція, класні керівники
10 Співпраця з фахівцями служби у справах дітей, ювенальної, соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу (цькуванню) та насильства Постійно ЗДНВР, практичний психолог
11 Поновлення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у випадках насилля та правопорушень, а також з номерами телефонів довіри До 01.09 ЗДНВР
12 Надання практичної допомоги у проведенні

виховних годин, тренінгів в класних

колективах з питань попередження

домашнього насильства.

За потребою Практичний психолог
13 Рекомендації для класних керівників щодо профілактики насильства, жорстокості в класних колективах Листопад ЗДНВР, практичний психолог
14 Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу (за потреби) Протягом року ЗДНВР, практичний психолог, класоводи, класні керівники
15 Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню) Травень Директор, практичний психолог, педагог-організатор
16 У разі виявлені фактів насильства над дітьми

негайно надавати інформації відповідним

правоохоронним органам.

За потребою Директор
17 Виявлення учнів, схильних до правопорушень (шляхом спостережень, анкетувань, опитувань…) Протягом року ЗДНВР, практичний психолог, класні керівники, педколектив
18 Проведення профілактично-просвітницьких заходів з профілактики булінгу (цькуванню), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах Протягом року Класоводи, класні керівники 5-11 класів, практичний психолог
19 Проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу 22.09 2025 – 26.09.2025 ЗДНВР, практичний психолог, класні керівники, педагог-організатор
20 Проведення класних батьківських зборів

на тему: «Права і обов’язки батьків щодо дітей. Відповідальність за неналежне виконання батьківських обов’язків».

Ознайомлення батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти

Вересень 2025 Класоводи та класні керівники, адміністрація ліцею
21 Опрацювання правил користування мережею Інтернет,  щоб зменшити ризик булінгу та кібербулінгу Вересень, жовтень Класоводи, кл. керівники, практичний психолог
22 Проведення бесід з роз’ясненням неповнолітнім права на їх звернення до відповідних органів та установ з питань вчинення стосовно них домашнього насильства або реальної загрози його вчинення. Жовтень Класоводи, класні керівники 5-11 класів, практичний психолог
23 Підготовка рекомендацій для працівників ліцею:

– нормативні документи із запобігання та протидії домашнього насилля,

насильства за ознакою статі;

– з розпізнавання ознак домашнього насилля, насильства за ознакою статі, форми, причини і наслідки домашнього насилля, види та способи одержання допомого постраждалими особами

Жовтень Практичний психолог
24 Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів» Жовтень Практичний психолог, класні керівники  9-11 класів
25 Розміщення на сайті інформації «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» з рекомендаціями Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі для дітей та молоді Жовтень Практичний психолог, педагог-організатор
26 Проведення заходів до Міжнародного дня  ненасилля 02.10.25 ЗДНВР, педагог-організатор, класні керівники
27 Проведення Дня толерантності                           (16 листопада) 17.11.25 ЗДНВР, педагог-організатор, психолог
28 Виготовлення і розповсюдження буклетів серед учнів щодо недопущення насильства, алгоритму дій при випадках жорстокого поводження з ними; телефонами довіри. Листопад 2025 Органи учнівського самоврядуван-ня
29 Проведення Дня захисту дітей (з 2025 року 20 листопада) 20.11.2025 ЗДНВР, педагог-організатор, класоводи, кл. керівники
30 Проведення кампанії «16 днів проти насильства» за окремим планом 25.11.2025 – 10.12.2025 Практичний

психолог, педагог-організатор, кл. кер.

31 Тренінг «Протидія виявам насильства в учнівському середовищі» Грудень Практичний психолог, класні керівники  6-7 класів
32 Година спілкування на тему «Закон і ми», «Мої права та обов’язки» Грудень Вчитель правознавства
33 Проведення класних  батьківських зборів

на тему: «Взаємодія сім’ї і школи – запорука

успішного навчання і виховання. Єдині

вимоги у вихованні».

Січень Класоводи та класні керівники, дирекція
34 Година спілкування на тему «Культура спілкування в Інтернеті» Лютий Класні керівники  5-8 класів
35 Година спілкування на тему:

«Моя поведінка в конфлікті / небезпечній си-туації»

Березень Класні керівники  7-8 класів
36 Проведення системної роботи з: педагогами закладу освіти, батьками та учнями,  на тему «Школа дружня до дитини», «Види насильства, протидія насильству», «Відповідальність за булінг». Протягом року Практичний психолог
37 Індивідуальні консультація учнів з питань:

– Відносини з ровесниками;

– відносини з протилежною статтю;

– відносини з вчителями;

– проблеми особистісного зростання;

– відносин з батьками.

За потребою Дирекція, практичний психолог
38 Тематичні зустрічі здобувачів освіти із  інспекторами з ювенальної превенції  Конотопської  ОТГ, з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню), жорстокості в учнівському середовищі Постійно ЗДНВР, практичний психолог
39 Проведення для учнів 1-11 класів виховних годин з питань попередження насильства в сім’ї на тему: «Кожен має право та обов’язки». Протягом року Класоводи та класні керівники
40 Тренінгові заняття згідно річного плану психолога Протягом року Практичний психолог
41 Перегляд відеороликів з проведенням бесіди обговорення із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі (1 -11 кл.) Протягом року Класні керівники
42 Проведення з учнями 5-9 класів бесід, круглих столів на тему: «Що робити, коли тебе ображають дорослі», «Насильство в сім’ї та як його уникнути». ІІ  семестр Класні керівники
43 Організація і проведення просвітницької та

роз’яснювальної  роботи серед членів сім’ї, де виникає реальна загроза вчинення насильства в сім’ї .

За потребою Класні керівники
44 Ранкові зустрічі, з метою формування навичок дружніх стосунків  здобувачів освіти Упродовж року Класоводи  1-4 класів
45 Пропагування під час освітнього процесу

формування навичок здорового способу

життя серед дітей та молоді, запровадження

високої педагогічної культури, толерантного

ставлення до дітей.

Постійно Педколектив

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *