План заходів щодо профілактики насильства та жорстокості в освітньому середовищі, сім’ї та профілактики булінгу 2024-2025 н. р.

№ з/п Зміст роботи Термін виконання Відповідальний
1. Посилити контроль за виконанням чинного законодавства з питань захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, порушення їх прав, жорстокого поводження Постійно Адміністрація школи
2. Нагадування змісту Закону України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (набрав чинності 19.01.2019 року), листами МОНУ від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від18 грудня 2018р. №2657-VIII», від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидія булінгу (цькуванню) та інші, які відносяться до регулювання даного питання Вересень Адміністрація школи
3. Оновлення інформації з метою профілактики булінгу (цькування) і усих форм насильства на сайті  закладу освіти Постійно Відповідальний за сайт закладу освіти
4. Тримати під контролем приміщення, територію закладу з метою  виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечним та сприятливими для вчинення булінгу. Протягом року Заступник директора з господарчої частини
5. Продовжити співпрацю з громадськими та благодійними організаціями, працівниками поліції, юриспруденції які працюють в інтересах дітей та активізувати участь школи в інноваційних просвітницько-профілактичних програмах Постійно Адміністрація школи,

класні керівники, класоводи

6. Виявлення дітей та підлітків, які зазнають будь який вид насильства з боку дорослих, сім’ї чи однолітків Постійно Адміністрація школи,

класні керівники, психолог

7. Поновити  інформаційні  банки  даних  про  дітей  та  підлітків,  що  допускають  вживання  алкоголю,  наркотиків, ПАР До 01. 10 навчального року Заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог
8. Встановити  соціально – педагогічний  патронаж  над дітьми,  схильними  до  вживання  алкоголю,  наркотиків,  токсичних  речовин  та  такими,  що виховуються  у  неблагополучних  сім’ях. Протягом навчального року Заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог, класні керівники
9. Залучення учнів до громадської діяльності (спортивні змагання, гуртки), культурно – виховні заходи, волонтерство Протягом року Педагог-організатор,

кл. керівники

10. Проведення тижня захисту прав дітей, попередження жорстокості та насильства

 

За планом роботи школи Адміністрація школи,

класні керівники, психолог

11. Відвідування сімей учнів з метою вивчення умов проживання, виявлення випадків жорстокого поводження За потребою Класні керівники
12. Аналіз проведеної роботи щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидія всіх форм насильства Травень-червень Адміністрація школи, класоводи, класні керівники,  психолог
 

Робота з працівниками закладу освіти

1. Консультування педагогічних працівників із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства (за потребою) Практичний психолог
  2. Психологічна просвіта вчителів:

–         «Алгоритм дій працівника освітнього закладу
у разі виявлення випадку насильства над дитиною»

 

На початку навчального року

(вересень)

 

Адміністрація школи, практичний психолог

  Інструктивні наради з питань запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства з молодшим обслуговуючим персоналом Протягом року Директор, ЗДНВР
  –         «Механізм взаємодії учасників освітнього процесу у разі виявлення випадку жорстокого поводження дітей» На початку навчального року

(вересень)

Адміністрація школи
  –         «Які ознаки домашнього насильства» ІV Жовтень Практичний психолог
3. Проведення тренінгів, ділових ігор, занять:

–         Практичні вправи «Закріплення умінь ідентифікації ситуацій насильницької поведінки»

 

Жовтень – грудень

 

Практичний психолог

  –         Семінар-практикум з елементами тренінгу

для педагогів: «Попередження насильства, жорстокості у сім’ї та у дитячому колективі»

Січень – березень Практичний психолог
 

Батьки:

1. Психологічна просвіта батьків:

–          «Профілактика  правопорушень»

вересень ЗДНВР
  –         «Наслідки насильства над дітьми в сім’ях та учнівських колективах» Листопад – грудень

 

Січень – березень

Практичний психолог
  –         «Загальна характеристика особливостей підліткового віку» Практичний психолог
  –         Консультації з питань запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства Протягом року (за потреби) Практичний психолог
 

Учні:

1. Психологічна просвіта учнів:

–         Інформаційно – просвітницькі заходи з питань запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі для дітей та за участю дітей

 

Протягом року

 

Практичний психолог, класні керівники

         – Проведення Всеукраїнської акції  «16 днів проти насилля» відповідно до окремого плану практичного психолога 25.11 – 10.12 Практичний психолог, педагог організатор
2. Проведення тренінгів, ділових ігор, занять:

–         Перегляд відеороликів з проведенням бесіди обговорення з метою профілактики, запобігання та протидії  жорстокості насильства  та булінгу

–         Проведення занять, тренінгів та ігор з  метою профілактики, запобігання та протидії  жорстокості насильства  та булінгу

 

Протягом року відповідно до виховних планів

 

Протягом року (в рамках проведення годин психолога)

 

Класний керівник

 

 

Практичний психолог

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *