План заходів щодо профілактики насильства та жорстокості в освітньому середовищі, сім’ї та профілактики булінгу 2024-2025 н. р.
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний |
1. | Посилити контроль за виконанням чинного законодавства з питань захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, порушення їх прав, жорстокого поводження | Постійно | Адміністрація школи |
2. | Нагадування змісту Закону України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (набрав чинності 19.01.2019 року), листами МОНУ від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», від 29.01.2019 №1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від18 грудня 2018р. №2657-VIII», від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидія булінгу (цькуванню) та інші, які відносяться до регулювання даного питання | Вересень | Адміністрація школи |
3. | Оновлення інформації з метою профілактики булінгу (цькування) і усих форм насильства на сайті закладу освіти | Постійно | Відповідальний за сайт закладу освіти |
4. | Тримати під контролем приміщення, територію закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечним та сприятливими для вчинення булінгу. | Протягом року | Заступник директора з господарчої частини |
5. | Продовжити співпрацю з громадськими та благодійними організаціями, працівниками поліції, юриспруденції які працюють в інтересах дітей та активізувати участь школи в інноваційних просвітницько-профілактичних програмах | Постійно | Адміністрація школи,
класні керівники, класоводи |
6. | Виявлення дітей та підлітків, які зазнають будь який вид насильства з боку дорослих, сім’ї чи однолітків | Постійно | Адміністрація школи,
класні керівники, психолог |
7. | Поновити інформаційні банки даних про дітей та підлітків, що допускають вживання алкоголю, наркотиків, ПАР | До 01. 10 навчального року | Заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог |
8. | Встановити соціально – педагогічний патронаж над дітьми, схильними до вживання алкоголю, наркотиків, токсичних речовин та такими, що виховуються у неблагополучних сім’ях. | Протягом навчального року | Заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог, класні керівники |
9. | Залучення учнів до громадської діяльності (спортивні змагання, гуртки), культурно – виховні заходи, волонтерство | Протягом року | Педагог-організатор,
кл. керівники |
10. | Проведення тижня захисту прав дітей, попередження жорстокості та насильства
|
За планом роботи школи | Адміністрація школи,
класні керівники, психолог |
11. | Відвідування сімей учнів з метою вивчення умов проживання, виявлення випадків жорстокого поводження | За потребою | Класні керівники |
12. | Аналіз проведеної роботи щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидія всіх форм насильства | Травень-червень | Адміністрація школи, класоводи, класні керівники, психолог |
Робота з працівниками закладу освіти |
|||
1. | Консультування педагогічних працівників із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства | (за потребою) | Практичний психолог |
2. | Психологічна просвіта вчителів:
– «Алгоритм дій працівника освітнього закладу |
На початку навчального року (вересень) |
Адміністрація школи, практичний психолог |
Інструктивні наради з питань запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства з молодшим обслуговуючим персоналом | Протягом року | Директор, ЗДНВР | |
– «Механізм взаємодії учасників освітнього процесу у разі виявлення випадку жорстокого поводження дітей» | На початку навчального року
(вересень) |
Адміністрація школи | |
– «Які ознаки домашнього насильства» | ІV Жовтень | Практичний психолог | |
3. | Проведення тренінгів, ділових ігор, занять:
– Практичні вправи «Закріплення умінь ідентифікації ситуацій насильницької поведінки» |
Жовтень – грудень |
Практичний психолог |
– Семінар-практикум з елементами тренінгу
для педагогів: «Попередження насильства, жорстокості у сім’ї та у дитячому колективі» |
Січень – березень | Практичний психолог | |
Батьки: |
|||
1. | Психологічна просвіта батьків:
– «Профілактика правопорушень» |
вересень | ЗДНВР |
– «Наслідки насильства над дітьми в сім’ях та учнівських колективах» | Листопад – грудень
Січень – березень |
Практичний психолог | |
– «Загальна характеристика особливостей підліткового віку» | Практичний психолог | ||
– Консультації з питань запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства | Протягом року (за потреби) | Практичний психолог | |
Учні: |
|||
1. | Психологічна просвіта учнів:
– Інформаційно – просвітницькі заходи з питань запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі для дітей та за участю дітей |
Протягом року |
Практичний психолог, класні керівники |
– Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля» відповідно до окремого плану практичного психолога | 25.11 – 10.12 | Практичний психолог, педагог організатор | |
2. | Проведення тренінгів, ділових ігор, занять:
– Перегляд відеороликів з проведенням бесіди обговорення з метою профілактики, запобігання та протидії жорстокості насильства та булінгу – Проведення занять, тренінгів та ігор з метою профілактики, запобігання та протидії жорстокості насильства та булінгу
|
Протягом року відповідно до виховних планів
Протягом року (в рамках проведення годин психолога) |
Класний керівник
Практичний психолог |